Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego zgodnie z przyjętą 01.01.2017 roku polityką wydawniczą dotyczącą czterech czasopism, które są publikowane w formie cyfrowej na Akademickiej Platformie Czasopism UMK, ogłasza 4 konkursy na stanowiska redaktorów/redaktorek naczelnych czasopism wybieranych w procedurze konkursowej na czteroletnie kadencje. Kadencja obejmie okres od 01.01.2021 do 31.12.2024 roku.
Konkurs na stanowiska redaktorów/redaktorek naczelnych dotyczy niżej wymienionych czasopism:
- „Lud”, rocznik, wydawany od 1895 roku, 40 pkt.
- „Literatura Ludowa”, dwumiesięcznik, wydawany od 1957 roku; brak punktów.
- „Łódzkie Studia Etnograficzne”, rocznik, wydawany od 1959 roku, 20 pkt.
- „Zbiór Wiadomości do Antropologii Muzealnej”, rocznik, wydawany od 2014 roku; brak punktów.
Zadania redaktora naczelnego/redaktorki naczelnej:
- kreowanie koncepcji czasopisma w porozumieniu z ZG PTL;
- realizacja przyjętych założeń dotyczących profilu i charakteru czasopisma;
- stworzenie zespołu redakcyjnego i kierowanie jego pracami oraz organizowanie
i koordynowanie procesu wydawniczego na platformie cyfrowej APCZ UMK w systemie OJS w porozumieniu z ZG PTL oraz Biurem PTL;
- pozyskiwanie materiałów przeznaczonych do publikacji i organizowanie procesu redakcyjnego;
- dbałość o wysoki poziom naukowy i merytoryczny czasopisma;
- dbanie o markę czasopisma, w tym jego wysoką pozycję w rankingach i klasyfikacji czasopism naukowych zgodnie z wytycznymi MNiSW;
- podejmowanie działań na rzecz indeksowania czasopisma w międzynarodowych bazach czasopism tj. ERIH PLUS, SCOPUS;
- stworzenie Rady Naukowej czasopisma składającej się z wybitnych przedstawicielek
i przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych z kraju i zagranicy; współpracowanie z Radą Naukową;'
- zapewnienie czasopismu międzynarodowej rozpoznawalności poprzez wydawanie monograficznych numerów oraz artykułów w tomach polskojęzycznych w języku angielskim;
- rozwijanie polityki wydawniczej zapewniającej uzyskanie przez czasopismo punktów MNiSW oraz utrzymywanie i podwyższanie rangi czasopisma i przyznanej mu punktacji;
- udział w posiedzeniach Rady Wydawniczej PTL i przedstawianie corocznych sprawozdań dla ZG PTL.
Od kandydatów/kandydatek oczekujemy:
- wykształcenia lub dorobku w zakresie nauk etnologicznych oraz obszarach zgodnych ze Statutem PTL;
- posiadania co najmniej stopnia naukowego doktora nauk humanistycznych lub społecznych;
- przynależności do Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego;
- znajomości Statutu Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego;
- orientacji w aktualnych standardach wydawania czasopism naukowych
- umiejętności cyfrowego redagowania czasopism lub gotowości do odbycia stosownego szkolenia organizowanego przez ZG PTL.
Dokumentacja konkursowa składana przez kandydatów powinna zawierać:
- wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z dwoma oświadczeniami;
- CV;
- wykaz publikacji naukowych za lata 2016-2020.
Harmonogram konkursu:
- ogłoszenie konkursu – 18.04.2020 r.
- termin składania ofert – 01.07.2020 r.
- ocena ofert pod względem formalnym i powiadomienie zakwalifikowanych kandydatów – 15.07.2020 r.
- posiedzenie komisji konkursowej oraz rozmowy (również via telefon/skype/messenger) z zakwalifikowanymi kandydatami – 10.09.2020 r.
- ogłoszenie wyników konkursów – 31.09.2020 r.
- podjęcie obowiązków redakcyjnych – 01.01.2021 r.
Zgłoszenia na konkurs zawierające wymaganą dokumentację prosimy przesyłać w formie elektronicznej (skany) na adres biura PTL: ptl@ptl.info.pl
w temacie „KONKURS na redaktora naczelnego czasopisma*………….”
(oryginały prosimy przynieść na rozmowę kwalifikacyjną)
W konkursie nie mogą brać udziału członkowie Komisji Konkursowej.
Zarząd Główny PTL zastrzega sobie możliwość odstąpienia od konkursu bez podawania przyczyn.
*należy wpisać tytuł czasopisma
Opracowała Katarzyna Majbroda
POBIERZ OGŁOSZENIE W FORMACIE PDF
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Uwaga: Praca redaktorek/ów w czasopismach i seriach wydawanych przez PTL podobnie jak działalność Zarządu Głównego, Zarządów Oddziałów i Przewodniczących Sekcji ma charakter społeczny.