Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego zgodnie z przyjętą 01.01.2017 roku polityką wydawniczą dotyczącą czterech czasopism, które są publikowane w formie cyfrowej na Akademickiej Platformie Czasopism UMK, ogłasza 4 konkursy na stanowiska redaktorów/redaktorek naczelnych czasopism wybieranych w procedurze konkursowej na czteroletnie kadencje. Kadencja obejmie okres od 01.01.2025 do 31.12.2028 roku.
Konkurs na stanowiska redaktorów/redaktorek naczelnych dotyczy niżej wymienionych czasopism:
- „Lud”, rocznik, wydawany od 1895 roku, 70 pkt.
- „Literatura Ludowa”, kwartalnik, wydawany od 1957 roku; 40 pkt
- „Łódzkie Studia Etnograficzne”, rocznik, wydawany od 1959 roku, 70 pkt.
- „Zbiór Wiadomości do Antropologii Muzealnej”, rocznik, wydawany od 2014 roku; 40 pkt.
Zadania redaktora naczelnego/redaktorki naczelnej:
- kreowanie koncepcji czasopisma w porozumieniu z ZG PTL;
- realizacja przyjętych założeń dotyczących profilu i charakteru czasopisma;
- stworzenie zespołu redakcyjnego i kierowanie jego pracami oraz organizowanie i koordynowanie procesu wydawniczego na platformie cyfrowej APCZ UMK w systemie OJS w porozumieniu z ZG PTL oraz Biurem PTL;
- pozyskiwanie materiałów przeznaczonych do publikacji i organizowanie procesu redakcyjnego;
- dbałość o wysoki poziom naukowy i merytoryczny czasopisma;
- dbanie o markę czasopisma, w tym jego wysoką pozycję w rankingach i klasyfikacji czasopism naukowych zgodnie z wytycznymi MNiSW;
- podejmowanie działań na rzecz indeksowania czasopisma w międzynarodowych bazach czasopism tj. ERIH PLUS, SCOPUS.
- stworzenie Rady Naukowej czasopisma składającej się z wybitnych przedstawicielek i przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych z kraju i zagranicy; współpracowanie z Radą Naukową;
- zapewnienie czasopismu międzynarodowej rozpoznawalności poprzez wydawanie monograficznych numerów oraz artykułów w tomach polskojęzycznych w języku angielskim;
- rozwijanie polityki wydawniczej zapewniającej uzyskanie przez czasopismo wysokiej punktacji MNiSW oraz utrzymywanie i podwyższanie rangi czasopisma i przyznanej mu punktacji.
Od kandydatów/kandydatek oczekujemy:
- wykształcenia i dorobku w zakresie nauk etnologicznych i pokrewnych;
- posiadania co najmniej stopnia naukowego doktora nauk humanistycznych;
- przynależności do Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego;
- znajomości i przestrzegania Statutu Polskiego Towarzystwa Ludoznawczego;
- orientacji w aktualnych standardach wydawania czasopism naukowych;
- umiejętności cyfrowego redagowania czasopism i doświadczenia w pracy redakcyjnej;
- prowadzenie strony czasopisma na platformie APCz oraz aktualizacja treści na stronie PTL.
Dokumentacja konkursowa składana przez kandydatów powinna zawierać:
- wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z dwoma oświadczeniami;
- CV;
- wykaz publikacji naukowych z ostatnich 3 lat.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest uregulowanie składek członkowskich PTL zarówno przez osobę kandydującą na redaktora naczelnego czasopisma lub serii wydawniczej, jak i przez kandydatów na członków redakcji.
Harmonogram konkursu:
- ogłoszenie konkursu – 18.04.2024 r.
- termin składania ofert – 01.07.2024 r.
- ocena ofert pod względem formalnym i powiadomienie zakwalifikowanych kandydatów – 01.09.2024 r.
- posiedzenie komisji konkursowej oraz rozmowy z zakwalifikowanymi kandydatami - 01.09-15.09.2024 r.
- ogłoszenie wyników konkursów – 30.09.2024 r.
- podjęcie obowiązków redakcyjnych – 01.01.2025 r.
Zgłoszenia na konkurs zawierające wymaganą dokumentację
prosimy przesyłać w formie elektronicznej (skany) na adres biura PTL:
ptl@ptl.info.pl
w temacie wpisując: „KONKURS na redaktora naczelnego czasopisma*………….”
W konkursie nie mogą brać udziału osoby wchodzące w skład Komisji Konkursowej.
Zarząd Główny PTL zastrzega sobie możliwość odstąpienia od konkursu
bez podawania przyczyn.
*należy wpisać tytuł czasopisma
Formularz zgłoszeniowy i oświadczenia - do pobrania